سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوتک

یا سلام!

قرار است وبلاگ را نقد کنم، آن هم بی‏رحمانه. خدا به خیر کند.

خودم را در جایگاه خواننده‏ای می‏گذارم که برای اولین بار است وبلاگ سوتک را باز می‏کند. اولین موردی که نظرم را جلب می‏کند، قسمت «درباره‏ی من» است. انتظار متن بهتری برای درج در این قسمت وبلاگ دارم. اگر اشتباه نکنم شعری است از دکتر علی شریعتی که انصافا شعر زیبایی هم هست؛ اما من انتظار دارم در این قسمت با معرفی‏نامه و فعالیت‏های نویسنده آشنا بشوم تا بتوانم ارتباط لازم را با نوشته‏هایش برقرار کنم.

همچنان با نگاه خریدارانه‏ای در حال برانداز کردن وبلاگ هستم. آخرین پست وبلاگ گویای یک‏ساله شدن این‏جاست، البته در سمت چپ صفحه متوجه می‏شوم که 90 یادداشت از ابتدا تا کنون در وبلاگ قرار داده شده است. با یک حساب سرانگشتی می‏شود هر 4 روز، یک پست. در عرصه‏ی وبلاگ نویسی آمار خوبی به شمار می‏رود. البته باید دید که آیا فواصل زمانی نوشته شدن یادداشت‏ها نیز منظم بوده است یا نه که ده یادداشت اخیر (به جز یک یادداشت که تاخیر 11 روزه دارد) گویای صحت بر این نکته است.

لینک‏های روزانه‏ی وبلاگ را که می‏بینم کلا از قید خرید وبلاگ صرف‏نظر می‏کنم. کل لینک‏های روزانه‏ی وبلاگ به عدد 5 می‏رسد که آن هم ماه‏هاست عوض نشده است. کاش بالایش نوشته می‏شد لینک‏های سه ماهه!
این‏هایی که می‏گویم تازه نگاهی گذرا به وبلاگ است، تازه باید منتظر نگاه متخصصانه! و فوق کارشناسانه هم باشید. به ادامه‏ی نقد گذرا توجه بفرمایید.

جالب نبودن عناوینی که برای آرشیو موضوعی وبلاگ انتخاب شده است نیز اساسی روی اعصاب آدم رژه می‌رود. شما از این عناوین چه چیزی دستگیرتان می شود؟ آیا اگر بخواهید یادداشتی که قبلا در این وبلاگ خوانده‌اید را در آرشیو موضوعی پیدا کنید، قادر به این کار خواهید بود؟ بعید می‌دانم!
پرت و پلاهای یه ذهن آشفته [27]
دردسرای یه تصمیم [5]
شب نوشته ها [5]
دل نوشته ها [20]
تراوشات دیگران!! [13]
دنیای بی سر و ته [5]
دنیای وارونه [11]

نکته‌ی دیگری که اساساً خود نیاز به چندین علامت تعجب دارد، کاربرد عجیب و غریب علامت تعجب (چند علامت تعجب پشت سر هم !!!!) در یادداشت‌ها ‌می‌باشد. استفاده‌ی فراوان از علامت تعجب، آن‌هم با سبک و سیاقی که به جز در مطبوعات (برای نشان‌دادن گاف‌های مصاحبه، یادداشت، جوابیه و ...) در هیچ نوشته‌ای معمول نیست، در این وبلاگ زیاد به چشم می‌خورد.

برای دیدن نظرات وبلاگ به صورت تصادفی بخش نظرات یکی از یادداشت‌های وبلاگ را باز می‌کنم. نظرات دیگران چنگی به دل نمی‌زند که ان‌شاالله در بخش نقد تخصصی مفصل‌تر به آن می‌پردازم، اما انصافاًً پاسخ‌های نویسنده‌ی وبلاگ هم رغبتی برای کامنت گذاشتن در خواننده ایجاد نمی‌کند.
پاسخ‌های نویسنده وبلاگ را به نظرات یادداشت برای دلم یا قلمم؟! ملاحظه بفرمایید. البته این‌که چرا پاسخ به نظرات هم گزینشی صورت گرفته، در نوع خود جالب توجه است.

پاسخ مدیر وبلاگ ( سه‏شنبه 6/9/1386 - 2:20 ص ) : یا سلام!... و علیکم السلام!...
پاسخ مدیر وبلاگ ( یکشنبه 4/9/1386 - 6:24 ع ) : یا سلام!... و علیکم السلام!... من پیشرفتی که دل ازش جا بمونه رو دوست ندارم!... زیاد دل خوشی از عقلی که مقابل دل در میاد، ندارم!!!
پاسخ مدیر وبلاگ ( یکشنبه 4/9/1386 - 6:21 ع ) : یا سلام!... گاهی؟!...
پاسخ مدیر وبلاگ ( یکشنبه 4/9/1386 - 6:21 ع ) : یا سلام!... و علیکم السلام!
پاسخ مدیر وبلاگ ( یکشنبه 4/9/1386 - 6:20 ع ) : یا سلام!... و علیکم السلام!... نمی دونم!!!
لازم به ذکر است این یادداشت 8 پیام عمومی و 3 پیام خصوصی داشته است. ضمنا بار دیگر تکرار می‌کنم که این نقد تنها برای یک یادداشت تصادفی این وبلاگ بوده و ممکن است در کل وبلاگ صادق نباشد.
فکر می‌کنم تا همین جا برای بخش اول نقد یا همان نقد خریدارانه! کافی باشد. ان‌شاالله در فرصت‌های بعدی منتظر نقد و همچنین بررسی دقیق این وبلاگ باشید. (این یادداشت تقریبا فقط نقد بود، اما نقاط قوت بسیاری نیز در این وبلاگ موجود است که به آن پرداخته خواهد شد)
امیداوریم نویسنده‌ و خوانندگان وبلاگ نیز نظرات‌شان را راجع به نقد اولیه وبلاگ اعلام فرمایند.


ارسال شده در توسط سوتک